۲۶ تير ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۸۶۱
اولین دوره طرح ولایت بسیج استادان دانشگاه علامه

رئیس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اهداف اولین دوره طرح ولایت بسیج اساتید این دانشگاه از تدوین برنامه یک‌ساله برای اعضای بسیج در این دوره خبر داد.


به گزارش عطنا، عبدالله معتمدی، جمعه ۲۳ تیرماه در اولین دوره طرح ولایت بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در هتل کیش‌مهر، شهر فریدون‌کنار استان مازندران، با اشاره به اهداف این دوره، اظهار کرد: این یک نشست دانش‌افزایی است و رویکرد آن با توجه به جهت‌گیری طرح ولایت خواهد بود به همین دلیل ما از استادان برجسته مؤسسه امام خمینی(ره) برای برگزاری کلاس‌ها دعوت کردیم.


وی اضافه کرد: هدف دیگر بازسازی تشکیلات بسیج دانشگاه علامه‌طباطبائی است و بر همین اساس این یک نشست تشکلاتی نیز برگزار می‌شود که در آن شورای بسیج دانشگاه، رؤسای بسیج دانشکده‌ها و معاونانی از هر دانشکده حضور دارند.


معتمدی تدوین برنامه یک ساله بسیج اساتید را از دیگر اهداف این دوره خواند و گفت: ما می‌خواهیم در این دوره همزمان با آموزش، بتوانیم اولویت‌ها و مسیر بسیج اساتید دانشگاه‌علامه‌طباطبائی را مشخص کنیم.


عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه طبق آیات قرآن، شهدا از دو چیز خوشحال می‌شوند، خاطرنشان کرد: نخست خوشحالی‌ آنها به خاطر چیزهایی است که خداوند اعطا می‌کند و دوم اینکه از سوی دیگر قرآن می‌فرماید، شهدا منتظرند تا کسانی راهشان را ادامه ‌دهند و به آن‌ها ملحق شوند، امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.


وی در ادامه گفت: یکی از خوشبختی‌های نسل ما همزمانی عمرمان با نهضت امام خمینی(ره) است؛ امام با شخصیتی استثنایی در این دنیای پیچیده، مادی‌گرا و سخت با تکیه بر فطرت انسان‌ها، توانستند معادلات جهانی را برهم زنند و شجره طیبه‌ای به نام جمهوری اسلامی ایجاد کنند.


معتمدی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی به‌رغم تمام دشمنی‌ها هر روز مقتدرتر می‌شود، تصریح کرد: از روزی که نهضت امام خمینی‌(ره) آغاز شد، دشمنی‌ها وجود داشت و از روز پیروزی انقلاب، نظام هر روز با یک مسئله و مشکلی روبه‌رو که هر کدام از آن‌ها به قدری شدید بود که می‌توانست یک ملت را نابود کند.


وی جنگ تحمیلی را آخرین تدبیر قدرت‌ها برای نابودی انقلاب اسلامی خواند و گفت: جنگ تحمیلی توافق تمام دنیا برای نبودن جمهوری اسلامی بود و به‌رغم همه خسارت‌هایی که وارد شد اما جنگ از الطاف خفیه الهی بود.


معتمدی افزود: جنگ زمینه‌ای را فراهم کرد که پایه‌های نظام اسلامی مستحکم‌تر شود و در جنگ بود که توانستیم شرایطی برای ملت خود فراهم کنیم که ایران امروز این اقتدار را داشته باشد.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه مردم در جنگ با آموزه‌های اسلامی در یک بستر انقلابی آشنا شدند، اظهار کرد: در واقع در جنگ روحیه شهادت طلبی و ایثار شکل گرفت و تفکر بسیجی پیدا شد و تفکر بسیجی آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی، استکبارستیزی است.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران هنوز در ابتدای راه است، گفت: انقلاب شجره‌ای است که الان به گُل نشسته است، گل‌های انقلاب، مردم ایران و نهضت‌های آزادی است که در تمام دنیا شکل گرفته و هر روز درخشان‌تر نقش‌شان را نشان می‌دهند.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در پایان خاطرنشان کرد: این گل‌ها روزی به دانه خواهند رسید و هر کدام از دانه‌ها شجره‌ طیبه‌ نوید بخشی برای ظهور امام زمان(عج) خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار